DIGITAL HEROES


 "Digital Heroes" serie is a serie of portraits which stage the best Starcraft 2 French players.

    The video game edited by Blizzard and released in 2010 is indeed made for competition (eSport). It is considered in South Korea as a real national sport where the main figures are known and adulated in the same way than our football players. With these French players portraits I wish to ask the notion of "heroism" and its representation.

  Then, with these portraits,I am both diverting the codes of sportsman's photo (like football players, rugby players, etc...) and the  codes of video games. (presentation of characters in a versus fighting game).You can often find this diverting work in my series, such as Cacophonie and Danse Macabre.

 To affect all these players, I joined eGG-one : a socitey of production specialized in electronic sports or eSport. Their activity is producing media content, organizing and covering in the medias video game competitions. eGG-one is caring about humans and wanting to show the players behind their laptops : introduction videos, pictures, interviews, video reports.... We were sharing this will of giving visibility to this almostunknown universe from the general public.


   La série “Digital Heroes” est une série de portrait mettant en scène les meilleurs joueurs français de Starcraft 2.

    Ce jeu vidéo édité par la société Blizzard et sorti en 2010 est en effet calibré pour la compétition (eSport). Il est considéré en Corée du Sud comme un véritable sport national dont les principales figures sont reconnues et adulées au même titre que nos footballeurs. Je souhaite donc par ces portraits de joueurs français interroger la notion « d’héroïsme » et de sa représentation.

 Ainsi dans ces portraits, je détourne à la fois les codes de la photo de sportifs (type footballeur, rugbymen, etc...) que les codes des jeux-vidéos (présentation des personnages dans un jeu de baston). Ce travail de détournement se retrouve régulièrement dans mes séries, notamment CaCoPhonie et Danse Macabre.

 Pour toucher tous ces joueurs, je me suis associé à eGG-one : jeune société de production spécialisée dans le sport électronique ou eSport. Leur activité est de produire du contenu audiovisuel, d’organiser et de couvrir médiatiquement des compétitions de jeux vidéo.eGG-one attache une grande importance à l’humain et cherche aussi à montrer les joueurs derrière leurs claviers : vidéos d’intro, photos, interviews, reportages vidéos... Nous partagions cette volonté de donner une visibilité à cet univers presque inconnu du grand public.

  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
  ···  
Using Format